TV och Bredband

Föreningen har bildat gruppavtal med de olika operatörerna för TV och bredband och lagt kostnaden för detta på den månatliga avgiften till respektive hushåll. Om du får problem eller behöver support av nedan operatörer så är det bra att uppge att vi har ett föreningsavtal och vad ditt personnummer samt lägenhetsnummer är. På så sätt brukar det lättast kunna hjälpa er vidare i ert ärende. 

För såväl TV och Bredband gäller att boxar och tillbehör lämnas kvar i lägenheten vid försäljning eller överlåtelse. Föreningen är inte ansvarig för om samtliga boxar ej finns på plats vid försäljning/överlåtelse utan detta är något som sker säljare/köpare eller hyresgäster emellan. 

Föreningen har heller inte någon support i dessa frågor utan vi hänvisar till: 
Bredband - Halebop: Kontakta oss (halebop.se), Deras kundtjänst har öppet 08.00-22.00.
TV - Telia: Kontakt - Telia.se, telefon 90 200, öppet vardagar 08.00-19.00(lördagar 10.00-18.00)


Tips är också att gå in på dom här länkarna då det har underlättat för medlemmar vid en nyinstallation.

Bredband:
Koppla in bredband via fiber med wifi-router

TV:
Koppla in tv från Telia via fiber med wifi-router

Lycka till!


Senast uppdaterad 2021-11-11.